Kam s těmi vytříděnými věcmi

Dám sem pár odkazů, kam posílám vytříděné věci. Kdybyste měl někdo další tipy, sem s nimi 🙂
Knihu, a to ani úplně špatnou, bych nevyhodila. Naše knihovna pořádá akci Dejte knihám druhou šanci. Tak co nevezmou v antikvariátu (kde je ovšem riziko, že přinesu domů víc, než jsem odnesla), vozím tam. Vyzkoušeno. Navíc, pokud se vám zasteskne, můžete si knihu zase půjčit.
Existuje antikvariát, kde nemusíte nic sepisovat, stačí foto a oni si přijedou – v rámci Prahy, nevím, jak jinde. Výkupní ceny jsou ale podle toho nízké. Vykoupí i CD a desky.
Oblečení a hračky, které neudám kamarádkám, vozím do kojeneckého ústavu v Krči. Je lepší tam předem zavolat. Další možnost je čekárna v nemocnici, nebo místní školka.
Domácí spotřebiče, funkční elektroniku a další je možné odvézt do domova Sue Ryder v Michli. Větší kusy nebo nábytek si sami odvezou. Výtěžek z prodeje jde na péči o seniory. Berou i oblečení a obuv a hračky. Také vyzkoušeno.
Povlečení, ručníky a další, plus podle aktuální potřeby je možné darovat centru pro bezdomovce nebo útulku pro zvířata v nouzi.
Přes bazos prodávám jen velké věci, typu kombinézy, kočárek atd. U těch ostatních věřím, že když je pošlu do světa lidem, kteří je potřebují, vrátí se v takovém koloběhu zase zpátky, pokud bych náhodou potřebovala zase já. Ověřeno u Vince, po holkách jsem si nenechala skoro nic a spousta věcí mi zase přišlo…

3 thoughts on “Kam s těmi vytříděnými věcmi

  1. Dík za tipy.
    Do kojeňáku jsem svého času také dávala věci, přes jeden sekáč na Novodvorské, odkud to paní k nim vozila. Akorát že oni chtěli oblečení jen do cca 6 let. Teď něco semtam šoupnu kamarádům, něco končí v těch sběrných kontejnerech. Hračky třídím podle opotřebovanosti a ty hezčí nosím k nám do školky, tam je berou všema deseti. Prodala jsem akorát vláčkodráhu. Co hodlám zachovat, je asi lego. A dětské knížky, ty mám ještě nějaké po mně, ale když se vyklízel mámin byt, brala jsem jen ty nejzásadnější a pro mě nejdůležitější. Mimochodem byl tam knihovnu prohlédnout antikvář a vzal si asi tak 30 knížek z té hory. Boty ty hezčí dávám taky do kontejneru, semtam něco k popelnicím, většinou to zmizí.

    To se mi líbí

  2. Take jsme se sousedkami vozily do Krce, ale po nekolika navstevach, kdy pani reditelka mela svou kancelar oblozenou krabicemi s vecmi a skoro si stezovala, ze pribylo opet neco noveho, jsme zacaly vozit do Detskeho domova ve Strancicich. Je to sice za Prahou, ale konci to tez v dobrych rukou.

    To se mi líbí

Zanechat Odpověď

